Roadtrip Perth - Darwin

Hey hallo,

Ik ben dan uiteindelijk toch in Darwin aangekomen en voor een keer lag het geluk aan onze zijde. Als we 1 dag later zouden vertrekken naar Darwin zouden we Darwin nog steeds niet hebben bereikt omdat Katherine (de stad voor Darwin) volledig onder water zit. Keb hier foto's in de krant zien staan met mensen in het water waarbij het water tot hun middel staat. En als een overstroming nog niet voldoende leed is, blijken de krokodillen daar ook rond te zwemmen met het gevolg dat er zo nu en dan iemand verdwijnt....

De roadtrip.. Helaas nu geen foto's wantde pc pakt mijn camera niet. Tja... de roadtrip... veel leuke dingen meegemaakt, maar ook heel veel pech :( ...

Laat ik maar met de leuke dingen beginnen dan. De eerste dag zijn we naar de Pinnacles gegaan. Dit zijn stenen pilaren die uit de strand steken. HEt leek wel een soort memorium voor overledenen van een oude cultuur, maar het is een natuurlijk fenomeen onstaan door erosie. (Ik noem het nu voor het gemak erosie omdat het een opmslachtig verhaal is om uit te leggen hoe ze ontstaan.)

De tweede geplande stop was Monky Mia. Hier hebben ze een voedingsprogramma voor dolfijnen, waarbij ze ieder ochtend 3x hun dolfijnen voeren. De dolfijnen zwemmen hier echt langs je heen en je zou ze eigenlijk zo kunnen aanraken. Dit laatste mag tegenwoordig helaas niet meer omdat ze in het verleden incidenten hebben gehad waarbij de dolfijnen gingen bijten. Ook wel logisch omdat er per jaar 100.000 mensen daar komen en dan wordt je als dolfijn zijnde ook wel eens gek om ieder keer aangeraakt te worden. De climax van het bezoek aan de dolfijnen is dat na een (te) lange introductieverhaal van de "rangers" de bezoekers de dolfijnen mogen voeren. En ik was een van de gelukkige die de dolfijn Nicky mocht voeren!

Bij de derde en vierde stop, respectievelijk Coral Bay en Nigaloo Reef, hebben we voornamelijk gesnorkeld. Het mooie van deze riffen zijn dat ze maar enkele tientallen meters van het strand staan waardoor je er heen kan zwemmen en van het natuur onder water kan genieten. Dit in tegenstelling tot de beroemde Great Barrier Reef waar je echt met een tour mee moet om bij de riffen te komen. Ik heb hier echt grote vissen in alle kleuren gezien en verder ook zeeslangen, roggen, veel dolfijnen gezien vanaf het strand en heb zelfs een tijd met een zeeschilpad meegezommen van ongeveer 1 m groot. Er zijn zelfs mensen die deze riffen mooier vinden dan de Great Barrier Reef... Ik kan dat nu nog niet beoordelen, maar mijn volgende roadtrip leidt naar Cairns en daar ga ik zeker de snorkeltour doen.

Had ik in mijn vorige verhaal ook niets geschreven over haaien?? Inderdaad er waren ook haaien! ik heb ze gelukkig/ helaas niet gezien, maar Markus is bijna aangevallen door een kleine haai. Die zwom in ieder geval heel ageressief op hem af totdat hij een aantal stappen terug deed en naast Robin stond. De haai draaide toen om.

Na dit leuke begin begon eigenlijk de pech! Schijnbaar ben ik verkeerd geinformeerd, en dacht dat het regenseizoen in maart zou alopen, maar dat is pas in april... dus de meeste nationale parken waren vaak gesloten en je raad het al.. ieder keer wanneer wij er waren, waren de parken gesloten. We hebben hele leuke verhalen en mooie foto's gezien van mensen die wel naar die parken zijn gegaan. Met mooie kloven, watervallen en "pools" waar je heel mooi in kan zwemmen!

Naast het missen van de nationale parken hebben we ook veel pech gehad met de auto, zoals ik in mijn vorige verhaal al heb geschreven. Maar naast een kapotte benzinepomp zat kregen we onderweg ook een lek in een  van de kabels.. dus wederom ergens overnachten in de middle of nowhere. Gelukkig kon de kabel de dag erna binnen een half uur gemaakt worden, waardoor we onze reis snel konden voortzetten.

In het laatste stuk van onze roadtrip hadden we weer geluk. We zijn naar een paar nationale parken gegaan met mooie watervallen en pools. We hebben daar dan ook gezwommen en onder de waterfallen gedouched. Het is overigens best een opgave om naar de watervallen te komen. Je moet flink doorzwemmen vanwege de sterke stroming die de waterval veroorzaakt...

Tja.. en nu in Darwin... Er valt hier weinig te doen, maar gelukkig zitten we in een leuk hostel. Gisteren met een groep naar het strand gegaan en gebarbequed. Zwemmen is hier niet mogelijk vanwege de box jellyfish. Ik heb me laten vertellen dat het gif van deze beesten de giftigste ter wereld is....

Weet eigenlijk niet wat ik nu moet gaan doen hier in Darwin. Ben van plan hier wat te gaan werken omdat ik in mijn laatste E1000,- zit... maar er schijnt hier niet zoveel werk te zijn.. Morgen is het maandag en dan ga ik wel ff op pad... En anders maar weer op een nieuwe roadtrip naar Cairns...