Startweek

(Foto's komen later)

DAG 1

Na zo'n lange vlucht begon meteen de startweek die ik heb geboekt bij Australian Backpackers. We werden opgvangen door Chris en Muriel, waarna we meteen naar  uitkijkpunt gingen van waar we de Opera house en de Habour bridge konden zien. Uiteraard zijn hier veel foto's van gemaakt.

Hierna gingen we meteen naar ons hotel. Hier kregen we op het dakterras een kleine uitleg van alle papieren die we kregen waarna we vrij waren en er werd afgesproken om om 18:30 te verzamelen en naar een ander hostel te gaan voor een rooftopbarbq!

In de vrije uren ging ik met drie andee jongen van mijn kamer op pad. Omdat onze hotel dichtbij King Kross lag gingen we dat zoeken. He beeld dat wij in NL hadden van King Kross was en grote feestbuurt. Dit was het ook zo, maar op een ander manier dan we dachten. Het was namelijk een grote hoerenbuurt vol met stripclubs en met straatprostitutie waarbij de ene prostituee lelijker was dan de andere. Aan het einde van de straat vonden we een leuke plein met daaraan een terras. Hier hebben we dan ook gezeten en hebben we ons eerste australie biertje genuttigd!

Na het terras kwamen we een meid tegen uit de groep die zei dat ze al een simkaar voor haar telefoon heeft gekocht voor $30,- met een beltegoed van $30,- en gratis 60 internaionale sms'es. Die heb ik toen ook meteen gehaald en panky is dus mobiel te bereiken hier in Australie!

De eerste dag einigde met een rooftopbarbq! Heel leuk, maar ook te vermoeiend! Om 22:00 ging bij mij het licht uit en ging ik terug. De helft van de groep is daarna nog de kroeg in gegaan. Nadat een persoon van de groep in slaap viel aan de bar ging de rest ook naa het hotel.

DAG 2

Dag 2 was een regeldag. Op deze dag gingen we alle formulieren die we de dag ervoor hebben ingevuld indienen. Veel hebben we dus niet gedaan.

Nadat we alles hadden geregeld ging een groep naar Boni Beach en de ander groep (waaronder ik) ging auto's bekijken. We gingen eerst naar een commerciele tent voor backpackers en vervolgens naar een automarket, waar back-packers hun auo's verkochten. Wat opviel was dat de auto's best duur waren. Ik heb er geen onder de $3500,- gezien. Maar er moest uiteraard nog onderhandeld worden.

Na het bezichtigen van de auto's was het weer tijd om op het terras te zitten. Waarna we met de groep uit eten gingen bij een chinees. Voor de rest van de groep was het god te doen, maar als doorgewinterde aziaat vond ik het eten echt slecht. Het enige pluspunt was dat het wel goedkoop is. Na het eten ging bijmij wederom het licht uit.

Dag 3

Dag 3 was een sydney harboue cruise. We gingen met een catamaran naar Watson bay, war we een hele dag op het strand hebben gelegen!

Dag 4

Op deze dag haden we een excursie naar de bleu mountains. Dit is in feite een grote valei die vol zit met eucalyptusbomen. Doordat de olie uit die bomen verdampt komt er en blauwe gloei in he valei. Das iig de uitleg. Misschien ben ik kelurenblind, maar ik heb iig geen blauwe gloei gezien. Maar we hebben wel twee wandeltochten gedaan in het mooie natuur!

Dag 5

Dit was de laatste dag en heb ik een surfdag geboekt. Na ff de basics gekregen te hebben gingen we het proberen. Ik moet zeggen dat het mij niet bepaald is gelukt, heb wel een aantal keer gestaan, maar het was zoooo zwaar... MAar ach ik heb een leukde dag gehad!

Ndat we terug kwamen van het surfen zat de groepsweek erop en moesten we weg uit het hotel. Ik zit nu in het Citydontown city hostel en dat ligt tegen het zakencentrum aan van Sydney.

Het is een echte hostel en hier zit ik met 3 anderen van de groep. We hadden deze hostel al 3 maanden gelden geboekt omdat we wisten dat het moeilijk zou worden om nog wat te boeken rond kerst en oud en nieuw.

Het is hier best te doen, het is best schoon en we hebben al veel contact gelegd met andere backpackers.

Pff.. wat een lang verhaal. Ik zal voortaan alleen bij de belangrijkste dingen houden! Maar ik heb in de begindagen dan ook zoveel gedaan, nog geen moment rust gehad. De komende dagen tot aan kerst zal er weinig gebeuren denk ik. Ik ga vandaag wel achter werk aan (hoop ik, want we gaan zo meteen naar Bondi Beach!)